Kategóriák
 
 
 
 
 

Lakkvastagság mérő és használata

Blog

"Soha nem javított" - az eladó egyik kedvenc mondata és gyakran a vásárlók egyik feltétele. De vajon tudja-e ellenőrizni, hogy ez az állítás igaz-e?A lakkvastagság mérő, valóban segít Önnek egy használt jármű vásárlásában?

Digitális festékvastagságmérővel vagy bevonatmérővel mérik a festékréteg vastagságát acél, horganyzott vagy mély felületen. Ideális a festék eredetiségének ellenőrzésére és a további festés vagy tömítőanyaggal történő javítás kiküszöbölésére. Többek között festékrétegek mérésére, szigetelő bevonatokra vagy műanyag fólia vastagságának meghatározására szolgál.

Hogyan működik a bevonatmérő?

A bevonatmérő a nem fém réteg (lakk, festék, tömítőanyag, műanyag stb.) vastagságát méri egy fém felületen (acél, horganyzott acél, alumínium). A bevonatmérő méri az érzékelő és a fém felület közötti tényleges távolságot. Ebben az összefüggésben meg kell különböztetni, mi a fém. A festék vastagságának mérésével kapcsolatban megkülönböztetünk ferromágneses fémeket (acél) és nem ferromágneses fémeket (alumíniu). Ha meg kell mérnie a festék vastagságát a test alumínium részein, akkor a névben szereplő AL burkolók megfelelőek az Ön számára. Ha ez az FE név része, akkor ez a műszer csak ferromágneses fémek, különösen acélon való mérésére szolgál.

 

Hogy kell mérni?

Célszerű megkezdeni a festékvastagság mérését a jármű karosszériáján a tetőről, majd több mérést végezni a jármű egyes részein. Minél több mérést végez, annál pontosabb lesz a mérési eredmény. Az eredeti festék vastagsága a járművön általában 80–180 μm. Egy járműnél a mért érték körülbelül 40% -kal térhet el. Ha van egy második festékréteg a járművön, a mérés során 400 μm körüli érték jelenik meg a kijelzőn. Nagyobb értékek esetén észrevehető a gitt és hasonló anyagokkal végzett munka. A jármű bal és jobb oldalát szimmetrikusan kell festeni, ugyanakkor a festék vastagsága összehasonlítható egy másik azonos típusú és évjáratú járművel.