Kategóriák
 
 
 
 
 

A PROTECHSHOP.HU internetes üzletének Általános üzleti feltételei

Üzleti feltételek

I. Cikkely
Bevezető rendelkezásek

 

1. fejezet
Pro-Tech Shop, Kft., (S.r.o.)
Lieskovská cesta 2279
962 21  Lieskovec, Slovensko
Cégjegyzékszám (IČO): 52 566 269,
Adószám (DIČ): 2121065980 (csupán szlovákiai),
Közösségi adószám (IČ-DPH): SK2121065980 

Felügyelő szerv:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI - Slovenská obchodná inšpekcia)
SOI Besztercebánya járási felügyelete
Dolná 179/46, 974 01 Banská Bystrica
ellenőrző részleg és jogi részleg
tel.sz.: +421 48 412 49 69, +421 48 415 18 71, +421 48 415 18 73, fax sz. +421 48 412 46 93
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi - a honlap hivatkozása, ahol a panaszokat, javaslatokat fogadják

A Pro-Tech Shop, K.f.t. társulás harmadik személy bevonásával üzemelteti a bevásárlási web felületet/webáruházat a www.protechshop.hu (a továbbiakban mint „online üzlet“). Ennek az online üzleti felületnek a segítségével lehetősége van a harmadik személynek (továbbiakban „vevő“) áttekinteni a kínált árut. Egyúttal, ezen Általános üzleti feltételek (továbbiakban ÁÜF) betartása mellett, valamint feltételezve a megrendelő/vételi előszerződés elfogadását az eladó által, lehetősége van ennek a személynek megvásárolni az általa kiválasztott tetszőleges árut. 

2. fejezet
Az eladó elektronikus postacíme: info@protechshop.hu.
Az eladó telefonszáma +36 1 4453 655.
Munkaidő: munkanapokon, hétfőtől péntekig 9:00-tól 17:00-ig.
Ezen adatok bármikor frissíthetők vagy változtathatók a www.protechshop.hu oldalon.

3. fejezet
Ezek az ÁÜF kezelik a jogi kapcsolatot a Pro-Tech Shop, K.f.t. mint eladó és a vevő között. Vevő alatt az a személy értendő, aki jelzi vételi szándékát a www.protechshop.hu honlapon. Ezt a jogi viszonyt, mely a vevő és az eladó között jön létre az áru vétele, kézbesítése, reklamációja alapján,  a tartalmuk és a résztvevők függvényében a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogi előírásai irányítják, elsősorban a szlovákiai Polgári Törvénykönyv és a szlovákiai Üzleti Törvénykönyv ide vonatkozó tételei. Ezek az ÁÜF írják elő a felek kötelességeit, a vételi szerződés megkötésének pillanatáig, a vevő regisztrációja alapján. A vevő és eladó kölcsönös viszonya a www.protechshop.hu honlap reklamációs rendje (továbbiakban csak „reklamációs rend“, mely az ÁÜF 5. cikkében található, eszerint igazodik. 

4. fejezet
Vételi szerződés alatt az eladó és a vevő között létrejött szerződés értendő, melynek tárgya a www.protechshop.hu oldalon bemutatott termék megvétele az ÁÜF 2. Cikkelye alapján.


5. fejezet
Az ÁÜF és a felhasználói jogokat kezelő törvény tételei nem vonatkoznak arra a vevőre, aki a 250/2007 sz. szlovákiai törvény alapján nem minősül fogyasztónak(továbbiakban felhasználónak), vagy az árut nem saját használatra, hanem vállakozási célból veszi meg. Ezen személyre nem vonatkoznak a felhasználói jogok az érvényes jogszabályok szerint. A kölcsönös eladási és vételi jogokra, valamint a felelősségre az áruhibáért ebben az esetben a Szlovák Polgári Törvénykönyv előírásai vonatkoznak.

6. fejezet
A vásárlási felületen megjelenített áru (amennyiben ez a nevében vagy leírásában nincs egyértelműen másképp feltüntetve), a hobbi kategóriába tartozik. Az áru megjelenített adatai (főképp az elérhetőség, ár, raktárkészlet, méret, alak, mintázat, szín) nincs minden pillanatban aktualizálva az online eladó által. Az áru feltüntetett jellemzői nem szükséges, hogy minden esetben teljesek, helyesek és azonosak legyenek a valós állapottal. Az „elérhetőség” adatot, mely az áru mellett van megjelenítve, nem lehetséges úgy értelmezni, mint az eladó által meghatározott szállítási határidő. A vásárlási felületen megjelenített áru elérhetőség csupán indikatív, nem kötelező érvényű meghatározása az időnek, ami alatt feltételezhető az eladó raktárkészletének kiárusítása. Az árut nem lehetséges előre megmutatni a vevőnek, nem lehetséges minden esetben a megrendelők elfogadása, jóváhagyása és a szállítás megvalósítása, akár harmadik személy által. A vásárlási felületen árult áru mindig az aktuális raktárkészlettől függően limitált, utánrendelés és/vagy utólagos kiszállítás a raktárkészlet kifogyta után nem lehetséges, harmadik személy által sem.  
Bizonyos esetekben az eladónak nem állhat módjában ezeket a termékeket vagy hasonló termékeket, vagy bebiztosítani, hogy a szállítást más eladó realizálja ezen az áron, ebben az időpontban, ebben a mennyiségben, ami megfelel a terméknek, a termék hirdetésének és árának, főképp, amennyiben különleges eset áll fenn, a 2.15 pontja szerint az ÁÜF-nek. Minden ilyen különleges esetről – amikor nem lehetséges az áru szállítás, a vevő megfelelő módon értesítve lesz, és amennyiben létezik érvényes szerződés, minkét félnek joga van a szerződéstől elállni.Némelyik termék több változatban is gyártható, ezért a fényképen mindig a legtipikusabb változata van feltüntetve. Ezért a termék kinézetében különbözhet, azonba minőség, alap tulajdonság és teljeskörű tulajdonság szempontjából (a leírásban feltüntetett) nem változnak. 
 

II. Cikkely
Árurendelés/vételi szerződés/szerződés megkötéséhez szükséges tevékenység

1. fejezet
Az áru megvétele az eladó vásárlási felületén valósul meg, úgy, hogy a vevő kiállítja és elküldi a megrendelőt, azzal, hogy a vevő megrendelőjét az eladó jóváhagyja (akceptálja) az ÁÜF alapján, ennek hiányában szerződési viszony nem jön létre. Amennyiben a megrendelőt az eladó az ÁÜF értelmében jóváhagyja, az eladó kiszállítja a megrendelt árut a szállítási határidőben, az ÁÜF 4.1 pontja szerint. A megrendelő vevő általi elküldése előtt a vevő megkapja az előírt információkat, elsődlegesen a 102/2014 Z.z. sz.törvény 3. paragrafusa alapján. A vevő az adott rész bejelölésével a megrendelő elküldése előtt igazolta, hogy ezekkel az üzleti és reklamációs feltételekkel megismerkedett, elolvasta és megértette ezeket, és teljes mértékben egyetért velük.

 2. fejezet
A portálon lehetséges aktív vásárlás, esetlegesen az eladó által meghirdetett reklám és verseny tevékenységekben való részvétel céljából szükséges, hogy a vevő feliratkozzon a www.protechshop.hu regisztrációs részlegében. A vevő feliratkozása lehetséges az áru kiválasztása előtt, illetve a folyamat bármely részében. A feliratkozó személy köteles kitölteni az adatlap egyes részeiben kért adatokat. Azzal, hogy a vevő kitöltötte az adatlapot, kifejezi egyetértését a személyi és más adatai feldolgozásával az ÁÜF 7. Cikkelyének és további feltételeinek értelmében.  A feltüntetett adatok megváltozása esetén a vevő köteles a változásokat aktualizálni, mivel ezen adatok helyessége, valóságossága és aktualitása befolyásolja a rendelt áru rendben történő kiszállítását. A kötelező pontok az adatlapon „*“ jellel vannak jelölve. A vevő köteles ezeket helyesen, teljes mértékben és valósan feltüntetni. A feltüntetett kötelességek elmaradása a vevő érdeke ellen értelmezendő. A sikeres regisztrációs folyamat belépő név és jelszó kiadásával végződik, külön e-mail nincs küldve. A vevő köteles a számára megadott belépő nevet és jelszót biztonságos helyen tárolni, úgy, hogy ne lehessen visszaélni ezekkel.
 
3. fejezet
A vevő az árut átnézi és kiválasztja a bal oldalon található menüsorban feltüntetett áru kategóriák szerint, illetve kattintással a megjelenített árura. A terméknél a vevő kiválasztja a közzétett információk alapján az adatokat és a „Kosárba“ gombra kattintással hozzáadja a megrendelőjéhez. Amennyiben a vevő befejezte a kiválasztást, a „Megrendelni“ gombra kattint. Ha folytatni kívánja a kiválasztást, visszatérhet a „Folytatni a vásárlást“ gombra kattintva.

4. fejezet
A megrendelő elkészítésének folyamata 4 lépésből áll: a) termék kiválasztása és kattintás a „Megrendelni“ gombra, b) a kifizetés módjának, szállítás módjának és árának kiválasztásával, c) megrendelés igazolása, d) megrendelés elküldése
 
5. fejezet
Minden lépésnél a vevő betartja a navigációs utasításokat és minden lépés befejezése a „Folytatás“ gombra történő kattintás. A vevő köteles teljes, hiteles és helyes adatokat feltüntetni, melyek szükségesek a helyes kiszállításhoz. A vevő köteles leellenőrizni a megadott adatok helyességét a termék rendelésnek folyamán, mielőtt végleg elküldi azokat az eladónak.
 
6. fejezet
Kifejezetten kizárt bármilyen más feltételek alkalmazása a vevő részéről, más dokumentumban, értesítésben vagy e-mailben, amelyek ellenkeznének jelen ÁÜF tartalmával.
 
7. fejezet
A vevő megrendelője elküldöttnek tekinthető, amennyiben megérkezik az eladóhoz, és tartalmazni fogja az összes kért adatot – a rendelt termék megnevezése, mennyisége, ára, szállítási, számlázási címe, a vevő e-mail címe és telefonszáma.

 
8. fejezet
Mielőtt az eladónak elküldik a megrendelőt, a vevőtől kérik, hogy a vevő a megfelelő gombra kattintással igazolja, hogy megismerkedett és egyetért az érvényes ÁÜF –al, a vevő és eladó közti szerződéses viszony alapjaként. A megrendelő kiállításának és elküldésének vevő általi folyamata enélkül nem tekinthető befejezettnek. Minden megrendelőhöz nyilvántartási számot sorolnak. Az eladóval történő kommunikáció során, és a fizetéskor is a vevő megadja a megrendelő számát.
 
9. fejezet
A vevő az eladónak a megrendelőt a vásárlási oldalon keresztül küldi. Ez a megrendelő a vevő javaslata a vételi szerződés megkötésére az ÁÜF-ben feltüntetett szerződési feltételek alapján. A megrendelő célzottja az eladó, átvételre 15 napos határidővel a kézbesítés napjától. A megrendelő elküldésével a vásárlási oldalról a vevő kifejezi egyetértését azzal, hogy a feltüntetett határidőn belül hajlandó lekötni magát a megrendeléssel, megvásárolni és átvenni az általa megrendelt terméket az eladási ár értékében, az ÁÜF értelmében, amennyiben az eladó jóváhagyja a megrendelést. A megrendelő megérkezésekor az eladó azonnal visszaigazolja a vevő megrendelését, tehát tudatja a vevővel a megrendelő megérkezését és a rendszerbe iktatását. Az elektronikus visszaigazolás nem számít a megrendelés jóváhagyásának/akceptációjának az eladó által, az ÁÜF 2. Cikkelye szerint és nem vonja magával a részleges vételi szerződést.   
 
10. fejezet
A szerződő felek megegyezése alapján és az ÁÜF –el egyetértésben az adásvételi szerződés megkötöttnek tekintendő, amennyiben az eladó a vevő megrendelését visszaigazolta és egyúttal külön e-mailben illetve a vevőnek címzett üzenetben az előírt 15 napos határidőn belül azt jóváhagyja (tehát kijelenti egyetértését a megrendelővel) az ÁÜF-ben előírt menet szerint. Az eladó a megrendelés jóváhagyását e-mail illetve üzenet küldésével hajtja végre. Az akceptációs e-mailben az eladó kifejezi a megrendelés jóváhagyását azzal, hogy leírja „a megrendelés jóváhagyva“ , esetleg a szállítás valósítása is ( az ÁÜF céljaira továbbiakban „megrendelés jóváhagyása“) A megrendelés jóváhagyásával a felek között létrejött az adásvételi szerződés. Az eladónak kötelessége a felek megegyezáse és jelen ÁÜF alapján a megrendelést teljesíteni az ÁÜF 4.1 pontjában meghatározott időn belül.
 
11. fejezet
A megrendelést a vevő visszavonhatja az eladónak küldött e-mailben, amennyiben ez a visszavonás hamarabb megérkezik az eladóhoz, mint ahogy az eladó jóváhagyja/akceptálja a megrendelést az ÁÜF-ben előírt módon. Amennyiben lejár a határidő a megrendelés jóváhagyására (akceptálására) anélkül, hogy az eladó jóváhagyta volna, a megrendelő automatikusan semmissé lesz. A megrendelés visszavonható az ÁÜF-ben feltüntetett más okokból is.

12. fejezet
Megrendelés/feltételek módosítása: amennyiben az eladónak nem áll módjában jóváhagyni/akceptálni a vevő megrendelését teljes mértékben (pl. 1 a megrendelt 4 termékből nem elérhető) vagy ha javasolja a módosítást vagy a feltételek módosítását más okból, a vevőt erről a tényről e-mailben vagy más alkalmas módon kiérteítik. Egyúttal a vevőt felkérik az ajánlott módosítások jóváhagyására, vagy elutasítására. A vevő köteles az értesítés kézbeítésétől számolt 2 napon belül kifejezni jóváhagyását/elutasítását. Ez idő alatt az elérhető tételek a megrendelőből a vevő számára le lesznek foglalva. Kizárólag a javasolt módosítások elfogadása (jóváhagyása) után jön létre a felek közt szerződés. Amennyiben a vevő nem hagyja jóvá a módosított megrendelést határidőn belül a leírt módon, a vevő megrendelése a határidő lejártával teljes mértékben megszűntnek tekintendő az eladó által javasolt módosításokkal egyetemben.


13. fejezet
Az adásvételi szerződés a vevő és az eladó közt a megrendelés eladó általi jóváhagyásával illetve az eladó által javasolt módosítások vevő általi jóváhagyásával jön létre. Az adásvételi szerződés alapján az eladó kötelessége a vétel tárgyát a vevőnek átadni és teljesíteni a szerződés és az ÁÜF –ben megállapított kötelességeit. A vevőnek kötelessége a vétel tárgyát átvenni, kifizetni az eladónak a megszabott árat és teljesíteni a szerződés és az ÁÜF –ben megállapított kötelességeit. Az eladó a jóváhagyott megrendelést az ÁÜF-ben megállapított határidőben teljesíti. 

14. fejezet
Egyéni esetekben és az akceptáció elküldése előtt az eladó fenntartja magának a jogot, hogy a vevőtől további adatok kézbesítését kérje, esetleg ellenőrizze a vevő által megadott személyes adatok, e-mail cím vagy telefonszám helyességét. Az eladónak minden esetben joga van a megrendelő karakterétől függően felkérni a vevőt a megrendelő utólagos autorizációját, vagy a vevő azonosságának igazolását, megfelelő módon, pld. írásban, e-mailben, SMS-ben vagy telefonon keresztül. Amennyiben a vevő nem hajtja végre az utólagos autorizációt az eladó által kért módon és az eladó által kért időhatáron belül, a határidő hasztalan leteltével a megrendelő (mielőtt jóváhagyták volna) vagy az adásvételi szerződés (jóváhagyás után) eleve hatálytalan.


15. fejezet
A Vevő az ÁSZF és a jogszabályok szerint jogosult elállni az adásvételi szerződéstől készlethiány, áru hiánya, vagy ha az eladó az árut a megállapodott határidőn belül nem tudja a vevőnek átadni, elháríthatatlan akadály vagy rendkívüli körülmény bekövetkezése miatt. Ha az eladó a fenti okok miatt nem tudja az árut a vevőnek a megrendelésben meghatározott áron leszállítani, és erről a vevőt a megrendelés kötelező érvényű elfogadása előtt tájékoztatja, az eladó nem köteles elfogadni a vevő ajánlatát az adásvételi szerződés megkötésére. Amennyiben a vevő a vételárat már kiegyenlítette, azt a jogszabályi előírásoknak és az ÁSZF-nek megfelelően visszakapja. Az eladó jogosult a szerződéstől egyoldalúan elállni és/vagy az árut a vevőnek nem kézbesíteni akkor, ha a vevőről, és/vagy az árut átvevő személyről téves, hiányos vagy valótlan adatot fedez fel, vagy ha fennáll annak veszélye, hogy a vásárló személy miatt az eladó oldalán kár keletkezhet (pl. csalás).

 
16. fejezet
A fogyasztó fogalmának megfelelő vásárló az áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat az adásvételi szerződéstől. Amennyiben az adásvételi szerződés tárgya áru vásárlása a vásárló az adásvételi szerződéstől ezen időszak lejárta előtt elállhat. Jelen ÁSZF tartalmazzák a fogyasztó szerződéstól való elállási jogának gyakorlásáról szóló tájékoztatót, valamint a fogyasztó szerződéstől való elállásához szükséges online űrlapot is. Az eladó a szerződés megkötése előtt ezúton tájékoztatta a vevőt az adásvételi szerződéstől való elállási jogáról, a szerződéstől való elállási jog gyakorlásának feltételeiről, illetve időtartamáról és eljárási rendjéről.  Az ÁSZF elfogadásával egyetért az elállási joggal kapcsolatos feltételekkel.  Az eladó internetes webáruházának aloldalán található meg jelen ÁSZF.


17. fejezet
Sem a vevőnek, sem az eladónak nem áll jogában harmadik személyre átruházni a szerződéses viszonyból származó kinnlevőséget. A megrendelés elküldése előtt a vevő jogosult foganatosítani a műveleteket és felhasználni a technikai eszközöket, melyek az ÁÜF 2. és 3. Cikkelyében találhatók.

18. fejezet
Ha az eladó a kifogyott készletek vagy az áruk elérhetetlensége miatt nem tudja az árut az adásvételi szerződésben vállalt vagy a jelen kereskedelmi feltételekben meghatározott határidőn belül a vevőnek átadni, az eladó köteles alternatív teljesítés felajánlására vagy a vevőt értesíteni az adásvételi szerződéstől való elállási lehetőségéről, illetve az eladó törölheti a rendelést, ha az adásvételi szerződés még nem jött létre. A vásárló e-mailben elállhat az adásvételi szerződéstől, vagy elállhat a rendelésétől. Ha az eladó a fenti okok miatt nem tudja az árut a vevőnek a megrendelésben meghatározott áron leszállítani, és erről a vevőt a megrendelés kötelező érvényű elfogadása előtt tájékoztatja, az eladó nem köteles elfogadni a vevő ajánlatát. Ha a vevő a vételárat vagy annak egy részét már kifizette, az eladó a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló e-mail kézbesítésétől számított 14 napon belül visszaküldi. Abban az esetben, ha a vevő az eladó által felajánlott helyettesítő teljesítést ésszerű időn belül nem fogadja el, vagy az adásvételi szerződéstől nem áll el, az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől, és abban az esetben, ha a vevő már a vételárat vagy annak egy részét megfizette, az eladó köteles a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozat vevő részére történő kézbesítésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.

III. Cikkely
Vételi ár és fizetési feltételek

 

1. fejezet
A vevő köteles az eladónak kifizetni az eladó által jóváhagyott megrendelőben (megkötött szerződésben) megállapított vételi és szállítási árat. A megrendelő létrehozásakor ezek a tételek együttesen is fel vannak tüntetve (az áru és a szállítás ára). A termék ára a portálon ÁFA-val van feltüntetve, ha nincs kifejezetten feltüntetve, hogy ÁFA mentes árról van szó. Az ÁFA a termék leszállításakor a jogi előrásokkal egyetértve van érvényesítve.

 2. fejezet
A termék árában nincs beszámítva a banki illeték az ár utalással töténő fizetése esetén, a szállítási díj, az utánvét díja, az ÁÜF 4. pontja szerinti kiszállítás díja, az elektronikus kommunikáció díja. Ezeket az illetékeket a vevő köteles kifizetni, amennyiben ez a továbbiakban nincs másképp feltüntetve. Külföldi fizetés esetében a vevő, mint az utalás létrehozója köteles viselni a banki illetékeket, főleg a levelező bankét. Az eladott elektromos berendezések árának egy része újrahasznosítási díj is, mely az adott elektromos berendezés ökológiai újrahasznosításának költségeinek fedezésére szolgál a hasznos élettartam végén.

3. fejezet
A vevőnek és az eladónak is jogában áll megszüntetni a megrendelést (az áru elküldésének pillanatáig), ill. elállni a vételi szerződéstől, ha az eladó nem tudja teljesíteni a vételi szerződésből eredő kötelességeit a raktárkészlet kifogyása miatt, a termék hozzáférhetetlensége miatt, vagy mert a gyártó, behozatali cég vagy termék értékesítő cég a szerződésben feltüntetett termék gyártását megszüntette, vagy olyan alap módosításokat vitt végre, amik nem teszik lehetővé a szerződésben foglalt kötelességek teljesítését, vagy felsőbb hatalom közbelépése miatt vagy ha minden tőle igazságosan elvárhatót megtett, és mégsincs módjában a megrendelőben igért időben, árban szolgáltatni a terméket.
 
4. fejezet
A vételi ár, szállítási díj kifizetésének módja (a kifizetési módot a vevő választka ki a termék rendelésekor a vásárlási felületen és fel van tüntetve a megrendelőben a költségek feltüntetésével):
 

  • Készpénzben a termék átvevésekor (utánvét) – a vételi ár és az utánvét, valamint a szállítási ár fel van tüntetve a bevásárló kosárban a megrendelés folyamtában
     
  • Készpénzes befizetéssel az eladó számlájára – a vételi ár és a szállítási díj fel vannak tüntetve a bevásárló kosárban a termék rendelésekor,
     
  • Készpénz nélkül, átutalással az eladó számlájára a megrendelés létrejöttének pillanatában vagy a megrendelő jóváhagyása után - a vételi ár és a szállítási díj fel vannak tüntetve a bevásárló kosárban a termék rendelésekor,
     
  • Készpénz nélkül, bank kártyával történő utalással az eladó számlájára a megrendelés létrejöttének pillantában vagy a megrendelő jóváhagyása után - a vételi ár és a szállítási díj fel vannak tüntetve a bevásárló kosárban a termék rendelésekor,
     

Kifizetéskor szükséges feltüntetni a vevő megrendelőjének számát mint megkülönböztető számjelet. A vevő által helytelenül megadott megkülönböztető számjel magával hozza a vételi ár helytelen elszámolását és a vevő viseli az összes ezzel járó veszélyt és a vevő tisztában van a fizetési kötelességével.

5. fejezet
A vételi ár esedékessége

Ha a készpénz nélküli kifizetést vagy a készpénzes kifizetést az eladó számlájára történő betéttel választotta: a vevő köteles a vételi árat legkésőbb 2 napon belül a szerződés megkötése után és az áru átvétele előtt kifizetni az ÁÜF 3. Cikkelye szerinti módon, a vevő jogosult fizetni már a megrendelő kiállítása és elküldése folyamán azzal, hogy a kifizetés az áru és a szállítás árának előlegeként van minősítve, azonban ajánlott a vevőnek, hogy csak a megrendelő eladó általi jóváhagyása (szerződés megkötése) után fizessen.
Készpénzes fizetés esetén az áru kézbesítésekor utánvéttel: a vevő köteles az eladónak kifizetni a vételi árat és a szállítási díjat legkésőbb az áru szállításakor.

 
6. fejezet
A banki illetékek a vételi ár és szállítási díj utalása esetén a vevő és a vevő bankja közötti szerződéshez igazodnak. A vevőt figyelmeztetik, hogy az áruszállítás költségei egyértelműen fel vannak tüntetve a megrendelés folyamatában és függnek attól, melyik szállítót és szállítási módot választja. Az internetes kommunikáció költségei igazodnak a vevő és az ő internet szolgáltatójának szerződésétől, esetleg az ő internet szolgáltatójától.

7. fejezet
Az eladó a Szlovák Köztársaság érvényes jogrendjével megegyező módon állítja ki és kézbesíti a számát. A vevő a megrendelő elküldésével kifejezi egyetértését azzal, hogy a számla az áruval együtt legyen elküldve, vagy elektronikusan legyen hozzáférhető. A számla az áruval együtt van elküldve, és egyúttal szállítólevél és garancialevél is, amennyiben nincs kézbesítve külön garancialevél is.

8. fejezet
A megkötött szerződéstől való elállás estében a jogi előírásoknak és az ÁÜF –nek megfelelő az eljárás. Amennyiben a vételár kifizetése megtörtént a szerződés megkötése előtt és a szerződés 14 nappal a vevő megrendelése után sem lett megkötve, a vételi ár azonnal visszautalásra kerül. A vételi ár arra a számlára lesz visszautalva, ahonnan érkezett, illetve más módon, amennyiben a felek megegyeznek. Az összeg visszautalása előtt, ha kérdések merülnek fel, az eladó jogosult a vevőtől igazolást kérni arról, hogy ő a számla tulajdonosa és/vagy jogosult a pénzösszeg fogadására. Ha az eladó köteles visszaküldeni a vevőnek a vételi árat, és az áru már ki lett kézbesítve a vevőnek, az eladó a vételi árat az áru visszaküldése után rendezi 30 napon belül. Ez az időtartam növekedhet hibásan megadott bankszámlaszám, banki szerverek meghibásodása és egyéb okokból.
 

IV. Cikkely
Áru kézbesítése és szállítási feltételek
 

1. fejezet

Az eladó átadja az árut a vevőnek 30 napon belül attól a naptól számítva, amikor az eladó és a vevő között az ÁÜF –ben leírt módon létrejött a szerződés. Az eladó az árut a vevő által a megrendelőben megadott címre szállítja ki és kizárólag annak a személynek adja át, aki mint vevő van megjelölve, illetve bebiztosítja, hogy az árut az a személy vegye át, akit erre felhatalmaz a saját távolléte esetére. Ez okból szükséges, hogy a vevő a megrendelében helyesen tüntesse fel ismertető adatait és az áru kézbeítéséhez szükséges adatokat. A szállítónak joga van az átvevő személy adatait kellő módon ellenőrizni, hogy az átvevő személy azonos-e a vevővel és hogy felhatalmazott átvenni az árut. Amennyiben a körülmények ezt kérik, az eladó és a vevő megegyezhetnek a szállítási idő meghosszabításában, vagy pótló teljesítésben, azonos árban és minőségben. A szállítás költségei a bevásárló kosárban vannak feltüntetve az árurendelés folyamatában.


2. fejezet
Az áru kiadása csak akkor lehetséges, ha a kézbesített áru vételi ára és a szállítási díj ki van fizetve. Ellenkező esetben az eladó, illetve szállító/kézbesítő jogosult az áru kiadást megtagadni és ez esetben az eladó nem késlekedik az áru szállítással. A vevő jogosult a szállítótól/kézbesítőtől rendben átvenni az árut az eladó által jóváhagyott megrendelő terjedelmében. Az áru átvételével a meghatározott helyen az áru tulajdonjoga átszáll a vevőre. A vevő, aki nem felel meg a felhasználó meghatározásának a felhasználók védelméről szóló 250/2007 sz. szlovákiai törvény § 2 a) bekezdésének alapján, a tulajdonjogot a vételi ár teljes mértékű kifizetése után kapja meg.
 
3. fejezet
Az áru kézbesítési módját a vevő a vásárlási felületen választja ki, éspedig a vásárlás folyamán, az eladó által felkínált lehetőségekből. Alapból lehetséges áru kézbesítés szállítási társasággal, vagy postán és a szállítás díja fel van tüntetve a megrendelőben.

4. fejezet
Bizonyos esetekben az eladó jogosult megváltoztatni a vevő által kiválasztott áru szállítási módot más, felkínált szállítási módra a megrendelő jóváhagyása előtt. Ebben az esetben a vevő erről a tényről írásos értesítést kap, felkínálva a megrendelő változtatása, szerződés módosítás az ÁÜF 2. Cikkkelye szerint és értesítve lesz a szállítási költség változásáról. A szállítási díj változása nem károsítja a vevőt.


5. fejezet
A vevőt figyelmeztetik, hogy az eladó jogosult az árut több, különálló szállítmányban kiszállítani azzal, hogy az ilyen különálló kiszállítás esetében is a megrendelő jóváhagyásakor szállítási díj érvényes (tehát több szállítás esetében is egy szállítási díjat számolnak fel).


6. fejezet
Az eladó, szállító cég vagy küldő cég felhatalmazott a kiszállítás tényét jelezni a vevőnek e-mailben, SMS üzenetben vagy más, alkalmas módon (pl. telefonon). A vevő egyetértését fejezi ki azzal, hogy az eladó megadja az elérhetőségeit a szállító/kézbesítő cégnek vagy kézbesítőnek. A vevő köteles elérhető lenni az általa megadott címen az áru kiszállításának időpontjában.
 
7. fejezet
Az áru átvételekor a vevő köteles igazolni magát érvényes igazolvánnyal (személyi igazolvány vagy útlevél). Ezekből az iratokból egyértelműen azonosítható kell legyen a vevő azonossága és jogosultsága az áru átvételére. Ellenkező esetben lehetséges az áru kiadásának megtagadása az eladó/kiszállító felől.

8. fejezet
Az eladó felhatalmazott egyoldalúan és saját megfontolásból belsőleg meghatározni a megrendelő értékét, amelynél a vevő már nem fizet szállítási díjat. A szállítási díj megléte vagy hiánya a megrendelében jelenik meg a www.protechshop.hu oldalon. Az eladó jogosult egyoldalúan, anélkül hogy köteles lenne feltüntetni a változásokat az ÁÜF –ben, változtatni és módosítani a megrendelő (megkötött szerződés) értékét, amelynél a vevő nem fizet szállítási díjat. A megkötött szerződéseket ez a módosítás nem befolyásolja.


9. fejezet
A vevő jogosult leellenőrizni a szállítmányt, tehát az árut és a csomagolását azonnal a kézbesítéskor, az eladó képviselőjének jelenlétében. Amennyiben megállapítást nyer az áru hibájának ténye és/vagy abban az esetben ha a szállítmány nem teljes (kevesebb darab áru, ill. hiányzó megrendelt áru) az eladó képviselője köteles biztosítani a vevőnek jegyzetet készíteni a hiány mértékéről és tulajdonságáról, amely jegyzet helyességét az eladó képviselője is igazolja. Ennek az eladónak kézbesített jegyzetnek az alapján a vevő elutasíthatja  hibás áru átvételét vagy az árut hiányosságaival átvenni és a tvábbiakban ezen üzleti és reklamációs feltételek értelmében foganatosítani a hibás áru reklamációját az eladónál vagy megbízott személynél. Abban az esetben, ha a vevő elutasítja a hibás árut, minden kiadás az áru visszaküldésére az eladónak, az eladót terheli. Ha a szállítmány nem teljes, illetve ha nyilvánvaló hibáról van szó, melyet a vevő az szállítmány kézbesítésekor megállapíthatott, és amelyről nem értesítette az eladót a a fent említett reklamációs és üzleti feltételek alapján, későbbi reklamációt csak akkor érvényesíthet, ha a vevő igazolja, hogy a reklamált hibák már az áru átvétele idején fennálltak.


10. fejezet
Az eladó azonnal értesíti a vevőt amennyiben az áru kézbesíthetetlen magasabb erő (vis maior) miatt, vagy olyan okokból, amiért az eladó vagy szállító/kézbesítő nem felel. Ebben az esetben az eladó pótló teljesítést kínál fel vagy szolgáltat és az ÁÜF valamint a jogi előírások értelmében jár el.

V. Cikkely
Jótállás, reklamációs feltételek és reklamációs rend
 

1. fejezet
Ennek a cikkelynek a tételei nem vonatkoznak arra a vevőre, aki nem felhasználó és/vagy olyan személy, amely az árut további értékesítés céljából vásárolja és nem fizikai személyek saját használatára, a felelősségre az áru hibáért ebben az esetben a Szlovák Polgári törvénykönyv § 2  a) bekezdése s a további érvényes. Az eladó a felhasználói reklamációkat a Szlovák Köztársaság jogi előírásaival egyetértésben rendezi, elsősorban a 250/2007 sz.törvény hatályos szövege, a Szlovák Polgári törvénykönyv és a hatályos jogi előírások alapján.

 
2. fejezet
Az összes árura, amit a polgárjogi viszonyok alapján vásároltak, a jótállási idő a Szlovák Köztársaság jogi előírásai szerint jellemzően 24 hónap, ha a Szlovák Köztársaság jogi előírásai nem írnak elő rövidebb időt bizonyos árufélékre. A jótállási idő a vevő általi átvétel napjával kezdődik. Az eladó a Polgári törvénykönyv § 623 a 623 értelmében felel a vevőnek az áru hibáért.


3. fejezet
A jótállási idő tartama a Szlovák Köztársaság jogi előírásaiból következik. Amennyiben az eladott dolgon, csomagolásán vagy a csatolt utasításon ki van jelölve a felhasználás tartama, a jótállási idő nem ér véget ennek az időtartamnak a lejárta előtt.

 
4. fejezet
A jótállás nem vonatkozik a hibákra és károsodásokra, melyek keletkeztek: szokásos használat közben, a vevő vagy harmadik személy tevékenységével az áru átvétele után, nem szakszerű, kíméletlen alkalmazással, túlterheléssel, mechanikus sérüléssel vagy elhasználtsággal, az áru használati utasításával vagy a felhasználási javaslattal ellenkező használattal, vagy a  karbantartás vagy a tárolás szabályainak nem betartásával, természeti katasztrófák esetén, szakszerűtlen vagy helytelen szereléssel vagy tárolással, a rendszeres karbantartás és szervizelés elmaradásával (amennyiben ezeket a használati utasítás előírja). A vevő számára megszűnik a jótállás abban az esetben is, ha el lett távolítva a zárjegy vagy ha beavatkozás történt az áruba.

 
5. fejezet
A vevő érvényesítheti reklamációs szándékát az áru és a kért dokumentumok (a vásárlást igazoló irat – számla amely egyúttal mint jótállási lap és kitöltött reklamációs adatlap) eljuttatásával a központi reklamációs részlegre(esetünkben gyűjtőhelyre):

EXPANDECO – Pro-Tech SHhop
FLK - Magyar Posta
Sikátorpuszta Hrsz.: 5453/18
Fót 2151, Hungary
* Tatai Kft Irodaház a Vasúttörténeti Múzeum mellett

A reklamációt hozza létre a következő hivatkozáson: A megtekintéshez kattintson ide.

 

 
6. fejezet
A Vevő köteles csatolni az áru vásárlását igazoló bizonylat (szavatossági jegyként szolgál a számla) olvasható másolatát és a reklamáció érvényesítéséről szóló értesítést a reklamált áru meghibásodásának leírásával. Az árut tiszta állapotban és az áruhoz mellékelt tartozékokkal együtt kell szállítani. A reklamáció elbírálása és feldolgozása nem lehetséges az áru bemutatása vagy annak bizonyítása nélkül, hogy az árut az eladótól vásárolták és hogy szavatossági időn belül vannak.

 
7. fejezet
Az eladó a reklamációkat a Szlovák Köztársaság jogi előírásai, főleg a 250/2007 sz. hatályos törvény, a Szlovák Polgári törvénykönyv és a hatályos törvényi előírásokkal egyetértésben intézi. Amennyiben olyan hibaáról van szó, mely eltávolítható, a vevőnek joga van arra, hogy ingyen, időben és rendesen megjavítsák. Az eladónak kötelessége a hibát felesleges halogatás nélkül eltávolítani. A vevő kérheti a hiba elhárítása helyett kérni az áru cseréjét, vagy a a hiba csak egy részén van jelen, akkor a rész cseréjét, amennyiben ezzel az eladónak nem keletkeznek mértéken felüli kiadásai az áru árához vagy a hiba mértékéhez viszonyítva. Az eladó mindig megoldhatja a reklamációt árucserével, ha ez a vevőnek nem okoz komoly nehézségeket. Ha olyan hibáról van szó, amit nem lehet elhárítani és ami megakadályozza a dolog rendeltetésszerű használatát, a veőnek joga van az áru cseréjére, vagy joga van elállni a szerződéstől. Ugyanezek a jogok vonatkoznak a vevőre akkor is, ha ugyan elhárítható hibákról van szó, de a vevő a javítás után ismétlődő hibák miatt, vagy nagyobb számu hiba miatt az áru tnem tudja rendeltetésszerűen használni. Amennyiben más elháríthatatlan hibáról van szó, a vevőnek joga van arányos mértékű kedvezményre az áru árából.


8. fejezet
Az eladó kiértesíti a vevőt a reklamáció kivitelezési módjáról azonnal, bonyolult esetekben 3 napon belül a reklamáció kezdetétől, főképp ha az áru összetett technikai értékelésére van szükség legkésőbb 30 napon belül a reklamáció kezdetétől. A reklamáció kivitelezési módjának megállapítása után az eladó, vagy az általa megbízott személy a reklamációt azonnal kivitelezi, indokolt esetben lehetséges később is. A reklamáció kivitelezése nem tarthat tovább mint 30 nap a reklamáció érvényesítésének napjától.Az időtartam hiábavaló letelte után a felhasználónak joga van elállni a szerződéstől vagy joga van az áru kicserélésére új árura. A reklamációs folyamat befejeztével, továbbá az eladó felszólítására a vevő köteles 15 nap időtartamban átvenni az eladótól a reklamált árut, amennyiben a reklamáció javítással, árengedménnyel, árucserével (új áru) vagy a reklamáció elutasításával lett kivitelezve. Panaszokat és javaslatokat a felhasználók az eladó székhelyére címezhetik.

 
9. fejezet
Ha a vevő nem veszi át a dolgot a reklamáció befejezte utáni 30 napon át vagy az ismételt kiszállítástól számított 30 napon belül vagy nem veszi át azonos időtartamban az eladó felszólításától a reklamációs folyamat befejeztével a vevő által megadott kontakt címen, az eladó jogosult a joszabályokkal egyetértésben a vevőtől 0,50eur raktározási díjat követelni minden tárolási napért.

 

 
10. fejezet
Amennyiben a felhasználó a reklamációt a vételtől számított 12 hónapon belül foganatosította, az eladó a reklamációt csakis szakértői értékelés alapján utasíthatja el, a szakértői értékelés eredményétől függetlenül nem lehetséges a felhasználótól követelni a szakértői vélemény terhét és más anyagi terhet sem, ami összefügg a szakértői véleményezéssel.

Ods. 11. fejezet
Amennyiben a felhasználó a termék reklamációját a vételtől számított 12 hónapon túl érvényesíti és az eladó elutasította, a személy, aki a reklamációt intézte, köteles az iratban a reklamáció intézéről feltüntetni, kinek küldheti el a felhasználó a terméket szakértői vizsgálatra. Ha a termék el lett küldve szakértői vizsgálatra a megadott személynek, a szakértői vizsgálat anyagi terhe, ugyanúgy a többi, ezzel összefüggő anyagi terhet az eladó viseli, tekintet nélkül a szakértői vizsgálat eredményére. Ha a felhasználó szakértői vizsgálattal bizonyítja az eladó felelősségét a hibáért, újra foganatosíthatja a reklamációt, a szakértői vizsgálat ideje alatt a jótállási idő nem telik. Az eladó köteles a felhasználónak 14 napon belül az újra foganatosított reklamációtól számítva kifizetni a szakértői vizsgálat költségeit, ugyanúgy az ezzel összefüggő költségeket. Az újra foganatosított reklamációt nem lehet elutasítani.

 

VI. Cikkely
Az áru visszaküldése – elállás a szerződéstől

1. fejezet

Ismertetés a felhasználó jogáról a szerződéstől elállásra/ a szerződéstől elállás jog érvényesítéséről.
A vásárló felhasználónak joga van elállni a szerződéstől bármilyen indok megadása nélkül 14 napon belül az áru átvételének napjától számítva. A szerződéstől való elállás jogának időtartama lejár 14 nap után a naptól számítva, amikor a vásárló felhasználó vagy az általa megadott harmadik személy a szállító kivételével átveszi az árut. Ha az áruk külön-külön lettek kiszállítva, a szerződéstől való elállás időtartama lejár 14 nap után a naptól számítva, amikor a vásárló felhasználó vagy az általa megadott harmadik személy a szállító kivételével átveszi az árut, amelyet utoljára kézbesítettek. A szerződéstől való elállás jogának érvényesítésekor a vásárló felhasználó értesíti az eladót az elhatározásáról, hogy eláll a szerződéstől egyértelmű kijelentéssel emailben az info@protechshop.hu címre.

Erre a célra a felhasználó alkalmazza a minta adatlapot a szerződéstől elállásra, amely hozzáférhető az eladó bevásárlási weboldalának felületén. A szerződéstől elállás időtartama érvényes, ha a vásárló felhasználó elküldi az értesítést az elálláshoz való jog érvényesítéséről azelőtt, mielőtt lejár a szerződéstől elállás időtartama. Közelebbi feltételeket a 102/2014 Z.z. szlovákiai törvény kezel. A szerződés elállása után az eladó visszafizeti a vevőnek a teljes összeget, amelyet az átvetelnél fizetett ki. A kifizetést az eladó visszafizeti a vevőnek felesleges haladék nélkül, legkésőbb azonban 14 napon belül azon naptól számítva, amikor kézbesítették a vásárló felhasználó értesítését a szerződéstől elállásról, azzal a feltétellel, hogy ezidő alatt visszakapja az árut, illetve felmutatnak egy igazolást hogy az árut visszapostázták. Az eladó köteles a vevőnek az áru értékét ugyanolyan módon visszaszolgáltatni, amilyen módon azt a vevő intézte, hacsak a vevővel nem egyezik meg másként, anélkül, hogy ezért a vevőnek további költségei keletkezzenek ezzel kapcsolatban. A megvásárolt áru kifizetése a vásárló felhasználónak csak az áru az eladó címére történő visszaérkezése után lesz foganatosítva. Az árut a EXPANDECO – Pro-Tech SHhop, FLK - Magyar Posta, Sikátorpuszta Hrsz.: 5453/18
Fót 2151, Hungary
* Tatai Kft Irodaház a Vasúttörténeti Múzeum mellett, címre kell visszajuttatnia, legkésőbb 14 nappal a szerződéstől való elállás jogának érvényesítése után. Az áru visszaküldésének költségeit a vásárló felhasználó viseli, táv szerződés esetén a költségeket az áru visszaküldésére is, mely árut tekintettel a tulajdonságaira nem lehetséges szállító által visszaküldeni. A vevő felel az áru értékének bármilyen csökkenéséért, ha más módon bántak vele, mint az szükséges az állagának, tulajdonságainak és működőképességének megállapítására. A vásárló felhasználó nem állhat el a szerződéstől 102/2014 Z.z. szlovákiai törvény § 7 ods. 6 alatt feltüntetett esetekben.

2. fejezet
Abban az esetben, ha a visszaküldött áru megsérült, használt vagy elhasznált, vagy az áruhoz nem csatolták a kisérő iratokat és a tartozékokat, az eladó jogosult a vevővel szemben érvényesíteni a kár kiegyenlítését, illetve más törvényes igényeit polgárjogi folyamatban (kivéve a kimutatott jótállási hibákkal visszaküldött árut).

3. fejezet
Az eladó és a vevő megegyezése értelmében és ezen ÁÜF –el egyetértésben a vevő nem jogosult ok feltüntetése nélkül elállni a vételi szerződéstől bármelyik, következő esetben:
a) áru eladása amely védő csomagolásban van, melyet nem alkalmas visszaküldeni egészségvédelmi okból, és/vagy higiéniai okból, és amelynek a védő csomagolása átvétel után megsérült. b) olyan áru eladása, amely tekintettel a jellegére a kézbesítés után szétválaszthatatlanul összekeveredhet más áruval.


4. fejezet
A szerződéstől elállás vagy az áru rendes visszaküldése feltételeinek megsértése esetén az eladó jogosult érvényesíteni a vevőnél a keletkezett kár megtérítésére a vonatkozó jogszabályok értelmében.

 
5. fejezet
Ezekből az üzleti feltételekből kiindulva a vevő kötelessége a megrendelt árut átvenni és kifizetni. Amennyiben a vevő előzetes, írásos szerződés elállás nélkül nem veszi át az árut a vevő által meghatározott helyen és/vagy abban az időben, amit a futár a vevővel megegyezett, az eladónak joga keletkezik érvényesíteni a keletkezett kár megtérítését a valós ráfordítás mértékében a hiábavaló kisérletért a kézbesítésre.

 
6. fejezet
Ha az eladó és a vevő nem állapodnak meg másként, a vevő nem állhat el a szerződéstől, amelynek tárgya:

  • a fogyasztó speciális igényei szerint gyártott vagy készült áru, méretre készített áru vagy kifezetten egy fogyasztónak szánt áru
  • olyan védőcsomagolásba zárt áru, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmas visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolása a kiszállítást követően megsérült
  • olyan áruk, amelyek romlandóak egy megszabott időintervallumon belül, vagy gyorsan romlanak felbontást követően
  • olyan áruk, amelyek természüknél fogva a kiszállítást követően elválaszthatatlanul keveredhetnek más árukkal, illetve olyanok, amelyek keveredést követően már nem állíthatóak vissza eredeti állapotukba

7. fejezet
A VI. Cikkely meghatározott pontjában leírt üzletszabály és reklamációs feltételek nem vonatkoznak a fogyasztó definíciónak nem megfelelő jogalanyokra a § 2 levelek a) Törvény sz. 250/2007 Z. z. törvénykönyvre hivatkozva.

 

VII. Cikkely
A viták alternatív megoldása
 

Abban az esetben, ha a felhasználó nem elégedett a móddal, ahogy az eladó intézte a reklamációját, vagy feltételezi, hogy az eladó megszegte az ő jogait, a felhasználónak jogában áll az eladónál kérvényezni a helyrehozatalt. Ha az eladó a felhasználó kérvényére elutasító választ ad, vagy ilyen kérvényre nem válaszol 30 napon belül a felhasználó általi elküldéstől, a felhasználónak joga van javaslatot beadni az alternatív megoldás  megkezdésére a 391/2015 Z.z. sz. a felhasználói viták alternatív megoldásáról szóló hatályos szlovákiai törvény § 12 szerint. A megfelelő alany a felhasználói viták megoldására az eladóval a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi vagy más illetékes jogi személy amely bejegyzett az Szlovák Ipari Minisztérium jegyzékében, a felhasználói viták alternatív megoldására  hivatott alanyokról. A felhasználónak joga van kiválasztani, melyik alanyhoz fordul. A bírósági megkeresés joga ezzel nem sérül. A felhasználó az alternatív megoldásra javaslata elküldésére használhatja az on-line felületet, ami a  http://ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon található.

 

VIII. Cikkely
Személyes adatok védelme

8.1.     A szerződő felek megegyeztek, hogy a vevő a megrendelés rendes feldolgozásához és kiszállításához abban az esetben, hogy fizikai személy, köteles az eladónak a megrendelőben megadni nevét, vezetéknevét, lakcímét irányítószámmal együtt, telefonszámát és e-mail címét.

8.2.     A szerződő felek megegyeztek, hogy a vevő a megrendelés rendes feldolgozásához és kiszállításához abban az esetben, hogy jogi személy, köteles az eladónak a megrendelőben megadni az üzleti nevét, a székhely címét irányítószámmal együtt, adó azonosító és statisztikai azonosító számát (ha van ilyen), telefonszámát és email címét.

8.3.     A vevő, aki az internetes üzlet keretében regisztrált, bármikor ellenőrizheti és megváltoztathatja a megadott személyes adatait, ugyanúgy bármikor megszüntetheti a regisztrációját az elektronikus üzlet  internetes oldalán bejelentkezés után a „Regisztráció“ részben.

8.4.     Az eladó ezzel értesíti a vevőt, hogy a 2016 április 27. Kelt, hatályos 2016/679 sz. Európa parlamenti rendelkezés a fizikai személyek védelméről a személyes adatok feldolgozásakor 6. pontja b) szerint, mely megszünteti a 95/46/ES rendeletet (általános rendelet az adatvédelemről), (továbbiakban csak „Rendelet“) az eladó, mint információs rendszer működtetője az adásvételi szerződés megkötése folyamán feldolgozza a vevő személyes adatait az ő beleegyezése nélkül, mivel a vevő személyes adatainak feldolgozása a előszerződési viszony keretében történik és a személyes adatok feldolgozása szükséges a vételi szerződés céljából, ahol a vevő egyike a szerződő feleknek.

8.5.     A Rendelet 6.pontja 1 fejezet f) értelmében az eladó a rendelt áru ill. szolgáltatás kézbesítése után, jogos igény esetén feldolgozni a vevő személyes adatait marketing céljából és a vevő email címére információkat küldeni új termékekről, árengedményekről és akciós termékekről, ill. szolgáltatásokról.

8.6.     Az eladó kötelezi magát, hogy a személyes adatokkal a Szlovák Köztársaság érvényes jogrendje alapján jár el.

8.7.     Az eladó kijelenti, hogy egyetértésben a Rendelet 5.pontja 1 fejezet a) és b) részeivel, a vevő személyes adatait kizárólag ebben az üzleti és reklamációs rendben feltütetett célokra használja fel.

8.8.     Az eladó kijelenti, hogy más célra, mint ami ebben az üzleti és reklamációs rendben fel van tüntetve a vevő személyes adatait külön fogja kérni a megfelelő jogalappal és egyúttal bebiztosítja, hogy ezek a személyi adatok csak arra a célra lesznek felhasználva, amire ki lettek kérve, és nem fogja őket összekeverni más célokra vagy a vételi szerződéshez kikért személyi adatokkal

8.9.     A vevő a megrendelő elküldése előtt fel lesz szólítva, hogy a megfelelő mező bejelölésével a megrendelő elküldése előtt igazolja, hogy az eladó elégséges, érthető és felcserélhetetlen módon értesítette:
a)        a saját megkülönböztető adatait, melyek az üzleti és reklamációs rend 1. Cikkelyében igazolják az eladó azonoságát 
b)        az eladó kontakt adatait, ill. az eladót képviselő felelős személy elérhetőségét
c)        a személyes adatok feldolgozásának célja, amely a vételi szerződés megkötése az eladó és a vevő közt és a személyi adatok feldolgozásának jogi alapja
d)      hogy a kért személyes adatokat a vételi szerződés megkötése céljára és a megrendelő rendes intézésére és kiszállítására a vevő köteles megadni,
e)      ha a feldolgozás a Rendelet 6. Cikkelyének 1 fejezete f) pontjára alapul, a jogszerű érdek, amit az eladó követ, az egyenes marketing,
f)       a harmadik fél, mely a társaság, amely kiszállítja a rendelt árut a vevőnek megkülönböztető adatai, ill. más átvevő megkülönböztető adatai amennyiben léteznek,
g)       a személyes adatok tárolásának ideje, ill. kritériumok annak meghatározására,

8.10.   Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jó erkölccsel egyetértésben fogja feldolgozni, és olyan módon fog eljárni, ami nem mond ellent a Rendeletnek, sem más általánosan érvényes jogi előírásnak és nem fogja őket megkerülni sem.

8.11.  Az eladó a Rendelettel egyezve adja meg a vevőnek, akinek az adatait feldolgozza, a következő információkat:
a)az eladó személyazonosságát és elérhetőségét, bizonyos esetekben az eladó helyetteséét  
b)    az esetleges felelős személy elérhetőségeit
c)      a feldolgozás céljait, amire a személyes adatok adottak, valamint a feldolgozás jogi alapja
d)    ha a feldolgozás alapja a 6. Cikkely 1 fejezet f) pontja, a jogosult érdekek, amelyeket követ az eladó vagy a harmadik fél,
e)       a személyi adatokat  elfogadók köre, vagy az elfogadók kategóriája, amennyiben léteznek,
f)       releváns esetekben információt arról, hogy az eladó tervezi a személyes adatokat harmadik országba vagy nemzetközi szervezetbe átvinni,
g)    a személyes adatok tárolásának ideje, ill. kritériumok annak meghatározására,
h)      információk a jog létezéséről, hogy az eladótól kérvényezheti a hozzáférést a személyes adataihoz és a jogról a javításukra vagy törlésükre vagy a feldolgozásuk korlátozására vagy a jogról ellenezni a feldolgozást és a jogról az adatok átvitelére,
i)       a jogról panaszt tenni a felügyelő szervnek
j)      információ arról, hogy a személyes adatok törvényi vagy szerződéses követelmény, vagy követelmény a szerződés megkötéséhez szükséges, hogy a vevő köteles-e megadni a személyi adatait, valamint a lehetséges folyományai az adatok nem megadásának,
k)     automatizált döntéshozatal létezése profilozással együtt,
A vevőnek jogában áll az eladótól lekérni a személyi adatok másolatát, amelyeket feldolgoznak és ehhez joga van az összes fent leírt információra. Bármilyen további másolatért, amit a vevő lekér, az eladó felszámolhat adminisztratív költségeket, melyek a másolat készítésekor keletkeznek.

8.12. Ha a vevő érvényesíti a jogát a 7.11 pont szerint írásban vagy elektronikusan és a kérvény tartalmából következik, hogy érvényesíti jogait a 

8.13 pont szerint, a kérvény beadottnak minősül a Rendelet szerint.

8.14. A vevőnek joga van az eladónál tiltakozni a személyi adatai feldolgozása ellen, amelyekről feltételezi, hogy feldolgozzák, vagy a jövőben feldolgozzák egyenes marketing céljából, belevéve a profilozást is abban a terjedelemben, amilyenben összefügg az egyenes marketinggel. Ha a vevő tiltakozik az ilyen feldolgozás ellen, az eladó befejezi az adatok feldolgozásátegyenes marketing céljából a tiltakozás kézbesítésének napjától és az érintett vevő személyes adatait ilyen célokra nem használhatja és nem használja.

8.15. Ha a vevő arra gyanakszik, hogy a személyes adatait jogcím nélkül használják fel, panaszt tehet a Szlovák Köztársaság Személyes adatok védelmére szolgáló hivatalnal. Ha vevőnek nincs felhatalmazása teljes körű jogi tevékenységre, a jogait jogi képviselő érvényesítheti.

8.16.  Az eladó megfelelő intézkedéseket foganatosít a célból, hogy a vevőnek minden információt megadjon, ami a 8.11 pontban van feltüntetve, tömör, áttekinthető, érthető és könnyen hozzáférhető alakban, világosan és egyszerúen megfogalmazva. Az eladó az információkat elektronikusan vagy a Rendelettel egyetértésben más módon, amelyről a vevővel megegyezik, adja meg,  

8.17.  Az információkat az intézkedésekről, amelyeket a vevő kérvénye alapján hoztak, az eladó felesleges haladék nélkül megadja, minden esetben legkésőbb egy hónapon belül a kérvény kézbesítésétől.

8.18.  Az eladó ezennel értesíti a vevőt, hogy a megkötött szerződés teljesítésének céljából a személyes adatok feldolgozásánál feltételezhető hogy a vevő személyi adait hozzáférhetővé teszik a következő harmadik felek számára, illetve átvevők körének:

Szlovák Posta, Zrt.
Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica,
Cégjegyzékszám: 36631124

Geis SK Kft.
Trňanská 6, 96 001 Zvolen
Cégjegyzékszám: 31 324 428

GLS General Logistics Systems Slovakia Kft.
Budča 1039, 962 33 Budča
Cégjegyzékszám: 36624942

Sprinter Futárszolgálat Kft.
Táblás utca 39, 1097 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-09-660447

SmartSelling a.s.
Netroufalky, 625 00 Bohunice
Cégjegyzékszám: 29210372
Csehország
A vállalat a Brnói Kerületi Bíróság cégnyilvántartásában szerepel, B rész, betét 7559

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.
Budča 1039
962 33 Budča
A Besztercebányai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartása, részleg: Sro, betét száma: 9084/S

 

IX. Cikkely
Záró rendelkezések
 

9.1. Az eladó jogosult tárolni és archiválni a kölcsönös dokumentációt és szerződést elektronikus formában az Általános üzleti feltételekkel együtt 5 évig. A tárolt szerződés nem hozzáférhető a vevő számára. A szerződés megkötésére felajánlott a szlovák, cseh, angol vagy magyar nyelv. A vevő jogosult a szerződés lényeges tételeit elektronikusan reprodukálni a jogi szabályok értelmében. A szerződés időtartama a vállalt kötelességek kiegyenlítése tartamára, ill. a szerződés megszüntetése pillanatáig  a szerződésben, ÁÜF-ben és jogi előírásokban előírt módon. A szerződésből eredő minimális időtartama a vevő felhasználó kötelességeinek a Szlovák Köztársaság jogi előírásai, ÁÜF és a szerződés állapítja meg.
9.2. A vevőnek címzett elektronikus üzenetek kézbesítésekor érvényes, hogy amennyiben az eladó nem kap hibajelentést az üzenet kézbesíthetetlenségéről (email vagy SMS üzenet)  a megadott e-mail címre, ill. vevő telefonszámára (mobil), akkor ez az üzenet (e-mail vagy SMS üzenet) kézbesítettnek tekintendő az elküldést követő napon, amennyiben a kogens jogi előírások másként nem állapítják meg. A szállítmény kézbesítettnek tekintendő abban az esetben is, ha a címzett elutasítja az átvételt, vagy abban az esetben is, ha a címzett saját hibájából vagy feledékenységéből nem veszi át. Ebben az esetben kézbesítettnek tekintendő a postai tárolási idő leteltével a küldő meghatározása szerint és a küldemény visszaküldésével a küldőnek, amiről a küldő sértetlen igazolást kell felmutasson. Futárszolgálat által küldött értesítések (Szlovák posta, Geis, GLS, Meessagerie, k.f.t., SPRINTER Futárszolgálat, k.f.t.) kézbesítettnek tekintendők a szerződő fél átvételének pillanatától. Abban az esetben ha a futárszolgálat kézbesítése sikertelen, a kézbesítés pillanatának a harmadik nap az első sikertelen kézbesítéstől tekintendő, mialatt a kisérlet a kézbesítésre a futár kijelentésével igazolt.
9.3. Amennyiben igazolódik, hogy az ÁÜF és/vagy a szerződés némelyik rendelkezése érvénytelen és hatálytalan, ennek az érvénytelelnségnek vagy hatálytalanságnak nincs befolyása a szerződés/ÁÜF további rendelkezéseinek  érvényességére vagy hatályosságára. Ilyen esetben a felek kötelezik magukat halogatás nélkül helyettesíteni az ilyen érvénytelen vagy hatálytalan rendelkezést újjal úgy, hogy legyen megtartva a cél, amit az érvénytelen vagy hatálytalan rendelkezés követ, az elfogadása idejében, ill. a szerződés megkötése idejében.
9.4. Az eladó tevékenysége felett a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Beszetrcebányán székelő Felügyelősége tarthat felügyeletet
9.5. Határozott anyagi és eljárásjog a Szlovák Köztársaság jogrendje. Minden per, ami az ÁÜF-ből, szerződésből vagy ezekkel összefüggésben, az áruszállítási pereket beleértve, kizárólag a Szlovák Köztársaság bíróságai fogják tárgyalni és dönteni a SZK jogrendje szerint.
9.6.  Az ÁÜF érvényes és kötelező az eladó internetes oldalán történt megjelentetés napjától és megtekinthetők az eladó székhelyén is. Az eladó fenntartja a jogot saját belátása szerint megszüntetni, változtatni, módosítani vagy újakkal helyettesíteni azzal, hogy a megkötött szerződésekre a megkötés idején érvényes ÁÜF vonatkozik. A regisztráció megtételével, valamint a megrendelés elküldésével és az ÁÜF jóváhagyásának bejelölésével a www.protechshop.hu oldalon a megrendelés folyamatának befejezésekor a vevő igazolja, hogy megkapta az információkat a vevő jogáról elállni a szerződéstől a 102/204 Z.z. törvény § 3 fej. 1 betű. h) alapján, hogy tanulmányozta és egyetért az ÁÜF-el, reklamációs renddel (5.cikkely), a szerződés részeként véleményezve azokat.
az ÁÜF ebben a terjedelemben érvényes 2020.09.01.-től és alkalmazva lesz a megrendelésekre, amelyeket a vásárlási felületről ez után a dátum után kézbesítenek.