Kategóriák
 
 
 
 
 
Jótállás, reklamációs feltételek és reklamációs rend

Jótállás, reklamációs feltételek és reklamációs rend
 

1. fejezet
Ennek a cikkelynek a tételei nem vonatkoznak arra a vevőre, aki nem felhasználó és/vagy olyan személy, amely az árut további értékesítés céljából vásárolja és nem fizikai személyek saját használatára, a felelősségre az áru hibáért ebben az esetben a Szlovák Polgári törvénykönyv § 2  a) bekezdése s a további érvényes. Az eladó a felhasználói reklamációkat a Szlovák köztársaság jogi előírásaival egyetértésben rendezi, elsősorban a 250/2007 sz.törvény hatályos szövege, a Szlovák Polgári törvénykönyv és a hatályos jogi előírások alapján.

 
2. fejezet
Az összes árura, amit a polgárjogi viszonyok alapján vásároltak, a jótállási idő a Szlovák köztársaság jogi előírásai szerint jellemzően 24 hónap, ha a Szlovák köztársaság jogi előírásai nem írnak elő rövidebb időt bizonyos árufélékre. A jótállási idő a vevő általi átvétel napjával kezdődik. Az eladó a Polgári törvénykönyv § 623 a 623 értelmében felel a vevőnek az áru hibáért.


3. fejezet
A jótállási idő tartama a Szlovák köztársaság jogi előírásaiból következik. Amennyiben az eladott dolgon, csomagolásán vagy a csatolt utasításon ki van jelölve a felhasználás tartama, a jótállási idő nem ér véget ennek az időtartamnak a lejárta előtt.

 
4. fejezet
A jótállás nem vonatkozik a hibákra és károsodásokra, melyek keletkeztek: szokásos használat közben, a vevő vagy harmadik személy tevékenységével az áru átvétele után, nem szakszerű, kíméletlen alkalmazással, túlterheléssel, mechanikus sérüléssel vagy elhasználtsággal, az áru használati utasításával vagy a felhasználási javaslattal ellenkező használattal, vagy a  karbantartás vagy a tárolás szabályainak nem betartásával, természeti katasztrófák esetén, szakszerűtlen vagy helytelen szereléssel vagy tárolással, a rendszeres karbantartás és szervizelés elmaradásával (amennyiben ezeket a használati utasítás előírja). A vevő számára megszűnik a jótállás abban az esetben is, ha el lett távolítva a zárjegy vagy ha beavatkozás történt az áruba.

 
5. fejezet
A vevő érvényesítheti a reklamációt az áru és a további kért dokumentumok (a vásárlást igazoló irat – számla amely egyúttal mint jótállási lap és kitöltött reklamációs adatlap) eljuttatásával a központi reklamációs részlegre: :

EXPANDECO – Pro-Tech Shop
FLK - Magyar Posta
Sikátorpuszta Hrsz.: 5453/18
Fót 2151, Hungary

A reklamációt hozza létre a következő hivatkozáson:

 
 

 

 
6. fejezet
A reklamált áruhoz a vevő csatolja az olvasható másolatát a vételt igazoló iratnak (számla, mely mint jótállási lap is működik), ugyanúgy a kitöltött reklamációs adatlapot, amelyet le lehet tölteni és azonnal ki lehet nyomtatni az 5.6 pontban feltüntetett webcímen megadott reklamációnál. Az árut tisztán és az áruval együtt kiszállított tartozékokkal együtt kell küldeni. A reklamáció megitélése az áru eljuttatása vagy a vételi igazolás másolata nélkül nem lehetséges.

 
7. fejezet
Az eladó a reklamációkat a Szlovák köztársaság jogi előírásai, főleg a 250/2007 sz. hatályos törvény, a Szlovák Polgári törvénykönyv és a hatályos törvényi előírásokkal egyetértésben intézi. Amennyiben olyan hibaáról van szó, mely eltávolítható, a vevőnek joga van arra, hogy ingyen, időben és rendesen megjavítsák. Az eladónak kötelessége a hibát felesleges halogatás nélkül eltávolítani. A vevő kérheti a hiba elhárítása helyett kérni az áru cseréjét, vagy a a hiba csak egy részén van jelen, akkor a rész cseréjét, amennyiben ezzel az eladónak nem keletkeznek mértéken felüli kiadásai az áru árához vagy a hiba mértékéhez viszonyítva. Az eladó mindig megoldhatja a reklamációt árucserével, ha ez a vevőnek nem okoz komoly nehézségeket. Ha olyan hibáról van szó, amit nem lehet elhárítani és ami megakadályozza a dolog rendeltetésszerű használatát, a veőnek joga van az áru cseréjére, vagy joga van elállni a szerződéstől. Ugyanezek a jogok vonatkoznak a vevőre akkor is, ha ugyan elhárítható hibákról van szó, de a vevő a javítás után ismétlődő hibák miatt, vagy nagyobb számu hiba miatt az áru tnem tudja rendeltetésszerűen használni. Amennyiben más elháríthatatlan hibáról van szó, a vevőnek joga van arányos mértékű kedvezményre az áru árából.


8. fejezet
Az eladó kiértesíti a vevőt a reklamáció kivitelezési módjáról azonnal, bonyolult esetekben 3 napon belül a reklamáció kezdetétől, főképp ha az áru összetett technikai értékelésére van szükség legkésőbb 30 napon belül a reklamáció kezdetétől. A reklamáció kivitelezési módjának megállapítása után az eladó, vagy az általa megbízott személy a reklamációt azonnal kivitelezi, indokolt esetben lehetséges később is. A reklamáció kivitelezése nem tarthat tovább mint 30 nap a reklamáció érvényesítésének napjától.Az időtartam hiábavaló letelte után a felhasználónak joga van elállni a szerződéstől vagy joga van az áru kicserélésére új árura. A reklamációs folyamat befejeztével, továbbá az eladó felszólítására a vevő köteles 15 nap időtartamban átvenni az eladótól a reklamált árut, amennyiben a reklamáció javítással, árengedménnyel, árucserével (új áru) vagy a reklamáció elutasításával lett kivitelezve. Panaszokat és javaslatokat a felhasználók az eladó székhelyére címezhetik.

 
9. fejezet
Ha a vevő nem veszi át a dolgot a reklamáció befejezte utáni 30 napon át vagy az ismételt kiszállítástól számított 30 napon belül vagy nem veszi át azonos időtartamban az eladó felszólításától a reklamációs folyamat befejeztével a vevő által megadott kontakt címen, az eladó jogosult a joszabályokkal egyetértésben a vevőtől 0,50eur raktározási díjat követelni minden tárolási napért.

 

 
10. fejezet
Amennyiben a felhasználó a reklamációt a vételtől számított 12 hónapon belül foganatosította, az eladó a reklamációt csakis szakértői értékelés alapján utasíthatja el, a szakértői értékelés eredményétől függetlenül nem lehetséges a felhasználótól követelni a szakértői vélemény terhét és más anyagi terhet sem, ami összefügg a szakértői véleményezéssel.

11. fejezet
Amennyiben a felhasználó a termék reklamációját a vételtől számított 12 hónapon túl érvényesíti és az eladó elutasította, a személy, aki a reklamációt intézte, köteles az iratban a reklamáció intézéről feltüntetni, kinek küldheti el a felhasználó a terméket szakértői vizsgálatra. Ha a termék el lett küldve szakértői vizsgálatra a megadott személynek, a szakértői vizsgálat anyagi terhe, ugyanúgy a többi, ezzel összefüggő anyagi terhet az eladó viseli, tekintet nélkül a szakértői vizsgálat eredményére. Ha a felhasználó szakértői vizsgálattal bizonyítja az eladó felelősségét a hibáért, újra foganatosíthatja a reklamációt, a szakértői vizsgálat ideje alatt a jótállási idő nem telik. Az eladó köteles a felhasználónak 14 napon belül az újra foganatosított reklamációtól számítva kifizetni a szakértői vizsgálat költségeit, ugyanúgy az ezzel összefüggő költségeket. Az újra foganatosított reklamációt nem lehet elutasítani.