Hogyan válasszunk kerék-kiegyensúlyozót
Ma a kerék-kiegyensúlyozó minden gumiabroncs-szerviznek, valamint autószervíznek részének kell lennie. Ennek oka az, hogy a nem megfelelően kiegyensúlyozott kerék rezgéseket közvetíthet a kormánykerékre és az egész járműre. A kiegyensúlyozatlan kerekek nagyobb kopást okoznak a gumiabroncsokban és következésképpen egyes futómű alkatrészekben. A kerék rögzítésével könnyen mérhető a kiegyensúlyozatlanság, és meghatározható a rögzítés helye. De hogyan lehet meghatározni, hogy melyik kötőgépet használja ehhez a munkához? A cikkben tanácsot adunk neked ...
Mindannyian tudjuk, hogy a gumiabroncsokat minden egyes felszereléskor ki kell egyensúlyozni. Ismerjük a kiegyensúlyozatlan gumiabroncsok kockázatát és a folyamat elhanyagolásának végzetes következményeit is. De ha Ön nem csak egy gumiabroncs-szerviz rajongó, akkor valószínűleg nem tudja, milyen tulajdonságokra és paraméterekre kell figyelnie, amikor kiegyensúlyozót vásárol.
Statikus és dinamikus kiegyensúlyozás
Mielőtt elkezdenénk leírni az egyes paramétereket, megmagyarázzuk a gumiabroncsok kiegyensúlyozásának két alapvető módját. Az első módszer a statikus rögzítés, amelyet olyan kerekekhez terveztek, amelyeket a kerék csak az egyik oldalának elhelyezésével kötnek meg. Főleg motorkerékpár gumiabroncsoknál használják. A kiegyensúlyozatlanságot statikus rögzítő géppel mérik, ahol a gumiabroncsot egy nem forgó orsó függőleges tengelyére helyezik. Manapság ezt a módszert nagyon ritkán alkalmazzák, mert a dinamikus kerék kiegyensúlyozás hatékonyabb módszere váltotta fel.
A dinamikus rögzítéshez a kerék elforgatása szükséges, és a rögzítéseket az egész korongon helyezik el. Ezzel a technikával sokkal pontosabb egyensúly érhető el, mivel mind a dinamikus, mind a statikus erőket mérik és korrigálják.
Motorkerékpárok, személygépkocsik vagy teherautók
A megfelelő kiegyensúlyozás kiválasztásakor figyelembe kell venni a kiegyensúlyozni kívánt járműtípusokat is. Ehhez a döntéshez olyan paramétereket figyelünk, mint a maximális kerékátmérő, a maximális keréktömeg, a szorító kúp átmérője és a rögzítési módok. Teherautó kerekei esetében az emelőeszköz jelenléte is meghatározó paraméter lesz.
Automatikus, félautomata vagy kézi
Az alapvető különbség a kényelemben és természetesen az árbanvan.Felosztjuk: kézi, félautomata vagy automatikus kiegyensúlyozógépekre. Kézi kiegyensúlyozás esetén minden méretet (a kerék távolsága a kiegyensúlyozótól, a tárcsa átmérője és szélessége) kézzel kell megmérni és megadni. Félautomata kiegyensúlyozás esetén ezen adatok egy részét automatikusan leolvassák (a kerék legközelebbi távolsága a kiegyensúlyozótól és az átmérőtől) egy visszahúzható kar segítségével, amelyet a kezelő a referenciapontokhoz rögzít. Teljesen automatikus gép esetén az összes adatot a hosszabbító karokon vagy a szonáron keresztül olvassák le.
Egy másik egyszerűsítés az S-Drive rendszer, amely biztosítja a kerék automatikus elfordulását a súlypont helyzetébe. Ezért nem szükséges forgatni a kereket.
Jackkel vagy anélkül
A kerékrugókkal felszerelhetők olyan kerékfelfüggesztések is, amelyek lehetővé teszik a nagyobb átmérőjű kerekek rögzítését (például nehéz járművek kerekei esetében). Ez a rögzítőorsó tengelyére merőlegesen elhelyezett eszköz a kereket a kívánt magasságba emeli, ezzel megspórolva a kezelő idejét és energiáját.
Programok az acélfelniken és az alufelnikel
Az összes gép esetében a gyártó meghatározza az acélfelni és alufelni programjainak számát. De mire szolgálnak ezek a programok? Általánosságban elmondhatjuk, hogy a programok meghatározzák, hogyan és hol helyezkednek el a kikötési pontok a lemez szélességén. Például, ha a féknyereg és a tárcsák belső oldala közötti tér túl kicsi, akkor a kötőelem belső oldalához tapadása e felületek kölcsönös érintkezéséhez vezethet. Ebben az esetben ki kell választani egy olyan programot, amelyben a ragasztókötegeket a külső oldalon, a megdönthető kötéseket pedig a belső oldalon helyezzük el.
A felszerelés helyének meghatározása
Nem exportálás helyett értékelje a gépet egy ellenőrző mérés alapján. A készülék műszaki szintjétől függően ezt a pontot egy hangjelzés határozza meg a kerék fokozatos kézi forgatása közben, egy fénysugár a kerék belsejében vagy egy automatikus leállítás a mérés végén egy meghatározott ponton. Ez utóbbi esetben a kerék is automatikusan reteszelődik a kívánt helyzetbe. Az előző esetekben a kerék reteszelésére van szükség egy pedál vagy egy gomb segítségével.
Gyakori kiesések vagy egyéb hiányosságok esetén javasoljuk, hogy válasszon egy feszültségszabályozással (vagy PowerGuard rendszerrel) ellátott készüléket, amely megvédi a készüléket az elektromos hálózat ingadozásaitól.